Dużo się ostatnio mówi o tym jak będzie wyglądał handel postcovid. W jaki sposób poradzą sobie z nową rzeczywistością centra handlowe i jak nowe nawyki konsumenckie online wpływają na łańcuchy dostaw i logistykę.
Czy wiecie, że w ciągu dwóch miesięcy lockdownu niemal trzykrotnie przekroczyliśmy w Polsce szacunki dotyczące udziału sprzedaży online…które były celowane na koniec 2021 roku? Posłuchajcie koniecznie nowego podcastu Cyfrowa Rewolucja gdzie rozmawiam z Anną Wysocką i Tomaszem Mika z JLL jak zmienia się rynek sprzedaży i logistyki i dokąd to wszystko zmierza!
Udział sprzedaży online w całości sprzedaży w Polsce w ciągu trzech miesięcy wzrosł z ok. 5% do ok. 12% czyli znacznie więcej niż planowano w skali całego roku!
Anna Wysocka / JLL
O czym dziś rozmawiamy?
Wszyscy robimy zakupy i zdarza nam się bywać w centrach handlowych. Większość z nas robi też zakupy w internecie. Pandemia namieszała w branży handlowej i logistycznej a my jako konsumenci mamy inne oczekiwania.
- Jak zmieniły się nawyki konsumenckie?
- Jaki wpływ ma to na branżę logistyczną?
- Czy galerie handlowe nadal mają swoją rację bytu?
- A może galerie zmienią się teraz w coś innego?
- Jak kształtuje się trend sprzedaży online i czy tak już zostanie?
- Jak pandemia zmieniła model zaopatrzenia w sklepach?
- Gdzie tu może pomóc technologia?
- Czy to jest dobry moment do inwestowania w automatykę magazynową?
- Jak optymalizuje się dostawy zamówień w magazynach?
- Czego oczekują klienci kupujący online?
- Jakie są wyzwania sektora handlowego?
Goście w studio

Anna Wysocka
Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych
JLL
Anna kieruje zespołem wynajmu powierzchni handlowych w Polsce. Posiada bogate doświadczenie i doskonałą znajomość rynku nieruchomości w Polsce. Od 16 lat związana z rynkiem nieruchomości, współpracowała z takimi klientami jak Globe Trade Centre (GTC), Inter Ikea Center Group (IICG), Neinver, Apollo Rida, CDI, Liebrecht & wooD, Balmain Asset Management, Multidevelopment, Resolution Properties, Londyn Cambridge Properties, Pradera, AEW, Helical Poland, Ghlemaco, Immobel, Heitman. Była zaangażowana m.in. w projekty handlowe takie jak Galeria Sfera, Galeria Jurajska, Renoma Wrocław, Klif Warszawa i Gdynia, Wola Park, Galeria Pomorska, Galeria

Tomasz Mika
Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych
JLL
Zarządza i koordynuje codzienne operacje Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w JLL.
Jest odpowiedzialny za strategiczną reprezentację najemców w najważniejszych transakcjach leasingowych w całej Polsce, nadzorując i wspierając działania agentów na rynkach regionalnych. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w branży przemysłowej i magazynowej. Reprezentowani przez niego klienci – Castorama, Leroy Merlin, Volkswagen, Kaufland, Whirlpool, DSV, Unilever, Dino Polska, DB Schenker, Tesco, PepsiCo, Super-Pharm, Valeo lub Amica – stanowią ponad 1 500 000 mkw. wynajętych powierzchni w całym kraju.
Dodatkowe materiały
Więcej na temat JLL oraz inne podcasty z serii „Na kwadracie” znajdziesz także na tej stronie.