Handel i logistyka w czasach pandemii.

Dużo się ostatnio mówi o tym jak będzie wyglądał handel postcovid. W jaki sposób poradzą sobie z nową rzeczywistością centra handlowe i jak nowe nawyki konsumenckie online wpływają na łańcuchy dostaw i logistykę.

Czy wiecie, że w ciągu dwóch miesięcy lockdownu niemal trzykrotnie przekroczyliśmy w Polsce szacunki dotyczące udziału sprzedaży online…które były celowane na koniec 2021 roku? Posłuchajcie koniecznie nowego podcastu Cyfrowa Rewolucja gdzie rozmawiam z Anną Wysocką i Tomaszem Mika z JLL jak zmienia się rynek sprzedaży i logistyki i dokąd to wszystko zmierza!

Udział sprzedaży online w całości sprzedaży w Polsce w ciągu trzech miesięcy wzrosł z ok. 5% do ok. 12% czyli znacznie więcej niż planowano w skali całego roku!

Anna Wysocka / JLL

O czym dziś rozmawiamy?

Wszyscy robimy zakupy i zdarza nam się bywać w centrach handlowych. Większość z nas robi też zakupy w internecie. Pandemia namieszała w branży handlowej i logistycznej a my jako konsumenci mamy inne oczekiwania.

  • Jak zmieniły się nawyki konsumenckie?
  • Jaki wpływ ma to na branżę logistyczną?
  • Czy galerie handlowe nadal mają swoją rację bytu?
  • A może galerie zmienią się teraz w coś innego?
  • Jak kształtuje się trend sprzedaży online i czy tak już zostanie?
  • Jak pandemia zmieniła model zaopatrzenia w sklepach?
  • Gdzie tu może pomóc technologia?
  • Czy to jest dobry moment do inwestowania w automatykę magazynową?
  • Jak optymalizuje się dostawy zamówień w magazynach?
  • Czego oczekują klienci kupujący online?
  • Jakie są wyzwania sektora handlowego?

Goście w studio

Anna Wysocka

Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych
JLL

Anna kieruje zespołem wynajmu powierzchni handlowych w Polsce. Posiada bogate doświadczenie i doskonałą znajomość rynku nieruchomości w Polsce. Od 16 lat związana z rynkiem nieruchomości, współpracowała z takimi klientami jak Globe Trade Centre (GTC), Inter Ikea Center Group (IICG), Neinver, Apollo Rida, CDI, Liebrecht & wooD, Balmain Asset Management, Multidevelopment, Resolution Properties, Londyn Cambridge Properties, Pradera, AEW, Helical Poland, Ghlemaco, Immobel, Heitman. Była zaangażowana m.in. w projekty handlowe takie jak Galeria Sfera, Galeria Jurajska, Renoma Wrocław, Klif Warszawa i Gdynia, Wola Park, Galeria Pomorska, Galeria

Tomasz Mika

Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych
JLL

Zarządza i koordynuje codzienne operacje Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w JLL.
Jest odpowiedzialny za strategiczną reprezentację najemców w najważniejszych transakcjach leasingowych w całej Polsce, nadzorując i wspierając działania agentów na rynkach regionalnych. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w branży przemysłowej i magazynowej. Reprezentowani przez niego klienci – Castorama, Leroy Merlin, Volkswagen, Kaufland, Whirlpool, DSV, Unilever, Dino Polska, DB Schenker, Tesco, PepsiCo, Super-Pharm, Valeo lub Amica – stanowią ponad 1 500 000 mkw. wynajętych powierzchni w całym kraju.

Dodatkowe materiały

Więcej na temat JLL oraz inne podcasty z serii „Na kwadracie” znajdziesz także na tej stronie.

Bartosz Dobrowolski

Ponad 15 lat doświadczenia w konsultingu, tworzeniu wizji rozwiązań, projektowaniu produktów cyfrowych, sprzedaży i optymalizacji procesów biznesowych. Ekspert technologii proptech i doradca kluczowych graczy na rynku nieruchomości. Mówca, trener, mentor, wykładowca. Współzałożyciel fundacji Proptech Foundation. Prywatnie podróżnik i triathlonista amator.

Ponad 15 lat doświadczenia w konsultingu, tworzeniu wizji rozwiązań, projektowaniu produktów cyfrowych, sprzedaży i optymalizacji procesów biznesowych. Ekspert technologii proptech i doradca kluczowych graczy na rynku nieruchomości. Mówca, trener, mentor, wykładowca. Współzałożyciel fundacji Proptech Foundation. Prywatnie podróżnik i triathlonista amator.

Więcej w tym programie