Definicja biura zmieniła się drastycznie w ostatnich latach. Innowacyjne firmy projektując nowe biuro dla swoich pracowników nie tracą już czasu na dywagacje o nowoczesnym wystroju wnętrza. Coraz mniej czasu rozmawia się o ergonomicznych meblach. Teraz projektuje się strategie środowiska pracy, które jest czymś więcej niż przestrzenią. Zmienił się styl pracy bo wymagamy od pracowników kreatywności i efektywności. Teraz dodatkowo pandemia wirusa SARS CoV-2 wpłynie na to jak będziemy kooperować zdalnie.
Posłuchaj ekspertów firmy JLL, z którymi rozmawiamy o tym jak wyglądają projekty Workplace Strategy. Dowiedz się co będzie ważne w najbliższym czasie w kontekście sektora biurowego.
Coraz częściej w projektach biurowych potrzebne są osoby zajmujące się interdyscyplinarnym zarządzaniem zmianą. Moim zdaniem to jeden z zawodów przyszłości.
Jakub Zieliński / JLL
O czym dziś rozmawiamy?
Posłuchaj tego odcinka, żeby wiedzieć między innymi o tym jak projektowane są teraz biura przyszłości. Jak wygląda taki proces (choć może Ania niekoniecznie lubi to słowo)? Podcast został nagrany w samym środku lockdownu. Wszyscy zastanawialiśmy się jak będzie wyglądać nie tylko przestrzeń biura ale też….czy biura będą jeszcze potrzebne.
- Czy więc będziemy jeszcze pracować w biurach?
- Jakie były oceny ekspertów po rozpoczęciu pierwszego lockdownu?
- Co należy zbadać i zrozumieć, żeby dobrze zaprojektować nowoczesną przestrzeń biurową
- Na jakie problemy podczas projektowania natrafiają eksperci?
- Czym jest zarządzanie zmianą i jaki ma wpływ na tego typu projekty?
- Na czym polega zarządzanie zmianą w projektach biurowych.
- Dlaczego Ania nie lubi słowa „proces”?
- Czego oczekują pracownicy?
Mam nadzieję, że po tym odcinku rozejrzycie się dookoła w swoim biurze i zastanowicie się czy to jest optymalna przestrzeń do pracy dla Waszego mocno zcyfryzowanego, kreatywnego zespołu. Może ktoś z Was zapragnie zająć się zarządzaniem zmianą?
Goście w studio

Anna Bartoszewicz-Wnuk
Executive Director, Member of the Management Board
JLL Polska
Kieruje pracami Działu Doradztwa ds. Miejsca Pracy (Workplace Advisory) w JLL. Oferuje klientom kompleksową usługę związaną z analizą miejsca pracy i jego optymalnym dostosowaniem do charakteru firmy oraz potrzeb jej pracowników. Laureatka europejskiej nagrody JLL za wybitne osiągnięcia związane z badaniami rynku. Ma 18 lat doświadczenia na rynku nieruchomości komercyjnych.

Jakub Zieliński
Director and Team Leader – Workplace Advisory
JLL Polska
Kieruje zespołem Workplace Advisory & Change Management w JLL.
Doświadczenie w obszarach Strategii Miejsca Pracy, Zarządzania Zmianą, Zasobów Ludzkich i Zarządzania Projektami zdobył prowadząc działania z zakresu zarządzania zmianą dla ponad 5000 osób dla wielu Klientów, działających w różnych branżach (m.in.: IT Hubs, FMCG, Pharma, SSC/BPO, Professional Services , bankowość, telekomunikacja itp.).
Dodatkowe materiały
Zajrzyj na stronę firmy JLL jeśli chcesz zobaczyć więcej na ten temat.